Het is al weer een poosje geleden. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Het is al weer een poosje geleden. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Het is al weer een poosje geleden.

Door: Raymond en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Raymond & Gerdien

05 Juli 2015 | Canada, Ottawa

Woensdag 1-7- 2015 vieren we Canadaday in het centrum van Ottawa.
John en Trudi zetten ons af in het centrum omdat ze het zelf niet meer volhouden om zolang te staan en te lopen.
Het was super gezellig op het festival terrein rond het stadshuis.
Er was een markt en er speelde bandjes op 2 of 3 podiums.
Toen we aan de andere kant van het stadshuis stonden begon het te plenzen en te onweren.
Gelukkig konden we redelijk snel een droog plekje vinden althans redelijk droog. Na de bui zijn we nog even lekker over het festival terrein
gelopen. En zijn toen wat gaan drinken op een terrasje voor Trudi en John ons weer op kwamen halen.

Donderdag 2-7-2015

Lekker rustig dagje.
Raymond heeft John geholpen met de elektrische grasmaaier want die wilde niet meer starten. Door John zijn spierziekte ms is dit hetgeen wat zijn dagen vult grasmaaien voor de hele buurt.
We weten niet hoe maar dankzij Raymond loopt hij weer als een zonnetje. (zullen zijn magische handjes wel geweest zijn)
Gerdien heeft lekker gezwommen en Raymond lekker een boekje gelezen. We hebben Trudi nog even geholpen met wat tuinieren.

Vrijdag 3-7-2015

Vroeg wakker geworden aan de ontbijt tafel hebben we besloten om vandaag naar de Niagara falls te gaan.
We mochten de auto van Trrudi meenemen ,dit was echt leuk.
Gelijk toen we reden al een afslag gemist en op een of andere manier zijn we toch weer op het goede pad gekomen via een paar mooie dorpjes. O ja, Gerdien was als kaart lezer gebombadeerd dus dan is het logisch dat je een keer verkeert rijd lol.
Was wel een hele mooie reis van ongeveer 6 uur rijden Trudie had ons via mooie dorpjes gestuurd door het wijn gebied.
Na 6 uur rijden aan gekomen bij ons hotel , Het Hilton hotel was echt super mooi en de kamer was ook heel mooi met Jacuzzi en het uitzicht was super mooi op de Amerikaanse kant van de Watervallen.
Na hier wat fotos van gemaakt te hebben zijn we wat gaan eten bij de italiaan in het hotel en daarna rustig naar de Watervallen gelopen om ze van nog dichterbij te bezichtigen. het was echt Super mooi daar.
En ja, de Canadese kant is echt indrukwekkender dan de Amerikaanse.
Toen we terug kwamen in het hotel hebben we even wat gedronken in de bar. En zijn we bij het casino wezen kijken want Gerdien was nog nooit eerder in een casino geweest. Ze heeft haar ogen uitgekeken met wat daar allemaal gebeurde.
Zelf hebben we maar geen gokje gewaagt.
terug op de kamer was Raymond zo moe van het rijden en alle indrukken dat hij gelijk ging slapen. Gerdien kon het niet laten om toch even de Jacuzzi uit te proberen. En dat was lekker!! Hierna ging ook zij slapen.

Zaterdag 4-7-2015

Wakker worden met een mooie zonsopgang boven de Amerikaanse kant van de waterval is best bijzonder (zie foto).
Lekker ontbeten bij het hotel en daarna uitchecken.
En op naar de Vlindertuin vlak bij de Watervallen voor we terug rijden.
Want dat is wat Gerdien nog wilde zien toen ze hoorde dat die er zat van Kirsten.
Gerdien bleef daar fotos maken en filmen was echt mooi daar.
We hebben ook onze vlinder gezien de Atlas zo wat is die groot zeg (zie foto). In de gift shop nog iets leuks voor Trudi en John gevonden als bedankje.

De terug weg nog wat stops gemaakt voor fotos onder weg.
En dit keer op de snelweg een afslag gemist door Raymond die eigenwijs was. Zo zijn we inplaats van langs Toronto op dwars door Toronto heen gegaan. En Toronto is echt groot kilometers gereden zonder plaatsnamen op de borden. We hadden geen kaart van Toronto zelf dus Raymond is op zijn gevoel Toronto door gereden en uit eindeljik zijn we op de goede snelweg beland. Dat was wel even spannend hoor.
De rest van de reis ging rustig. Gerdien heeft nog een hert zien grazen aan de kant van de weg, ze was helemaal blij.
Bij Trudi en John gegeten en ons verhaal gedaan toen was het weer tijd om te gaan slapen.

• 05 Juli 2015 - 19:10

Diana:

Mooi hoor....de foto bij de watervallen. ...zo te lezen vervelen jullie je niet :-)

• 05 Juli 2015 - 20:34

GJ:

Mooie foto´s zeg! Zag ook de Sky Tower er op staan.

Geweldig dat jullie zo gastvrij ontvangen worden.

lekker genieten!

Liefst

Det GJ en een knuffel van Twan

• 05 Juli 2015 - 21:02

Angelique:

Wat een heerlijkheid, ook wel nattige heerlijkheid daar waar jullie voor de Niagara staan, of valt dat mee?
    Wat een fijne ontvangt en lief dat jullie de auto mochten lenen.
    Ja, laat jullie maar lekker verwennen, in het Hilton, casino... tjongejonge... superdeluxe.
    Geniet ervan en ontzettend leuk om zo toch wat mee te mogen genieten.
    Veel plezier verder!

Dikke knuf.

• 09 Juli 2015 - 00:54

Raymond & Gerdien Kouwenhoven:

Het viel mee toen de foto werd genomen toen we daar weg gingen werden de druppels groter.
    En werd je er echt nat van als je er een poosje zou blijven staan.