Hier zijn we dan weer - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan weer - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan weer

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond & Gerdien

22 Juli 2015 | Canada, Rocky Mountain House

Woensdag 8-7-2015

Lekker rustig aan doen , beetje bijkomen , wat boodschappen doen .
's avonds kalm een biertje doen met de jongens , dachten we .
Maar als je Edwin ,Joe , Keith , Michelle , Simon , Michael en Anne bij elkaar een biertje laat doen lopen dingen iets anders , we hebben te maken met zoals ze zelf zeggen : Rednecks .
Dus een sloot bier en vele uren verder , na veel gezelligheid lekker onder de wol .

Donderdag 9-7-2015

Ingelaste rustdag , eigenlijk is het te heet om ook maar iets te doen .
Idee van Anne , met z'n 4en ( Michelle wil ook mee ) naar de Farmers market .
Gezellig beetje struinen .
's avonds beetje lezen en er achter komen dat de muggen erg gek zijn op Raymond .

Vrijdag 10-7-2015

Uitgeslapen tot 9.00 uur , ontbeten en daarna onderweg voor een ritje .
Eerst naar Nordegg lunch halen ( leuk plaatsje zeg) en muggenspul .
Daarna doorgereden naar Crescent Falls , Adembenemend daar , wat een natuur .
Foto's , eten , nog meer foto's en een kleine wandeling en we moeten alweer terug voor het avondeten.
We zijn uitgenodigd bij Keith en Kiley , die zijn aan het wild-kamperen ( inderdaad , je zoekt een mooie plaats in de natuur , installeerdt je caravan van een meter of 12 en klaar ben je )
Kampvuur aan , hotdog's boven het vuur , potje bier en klaar is kees .
Na het eten even ontspannen , rondje Quad rijden , superleuk .
Keith vond het iets minder , te weinig hoog water en modder .
Enorm gezellig .

Zaterdag 11-7-2015

Tijd om een auto te huren want onze reis naar Kelowna komt in de buurt .
Aan Anne gevraagd of zij wil bellen om evt. misverstanden te voorkomen en Anne komt terug met een goeie deal .
Dus onderweg naar Red Deer om de auto te halen .
Daar aangekomen blijkt er een foutje gemaakt te zijn door degene die Anne gesproken heeft .
Hier is het verhuurbedrijf niet zo blij mee want dit scheelt aanzienlijk in de prijs .
We krijgen de auto toch mee voor de afgesproken prijs , die dus veel te laag is .
Even stoppen onderweg bij de Shoppingmall , een overdekt winkelcentrum.
Hier zit ook een western-kleding-winkel , even naar binnen en 2 Oilskin's gehaald .
In Australie gemaakte western jassen , Gerdien nog een mooie tas met portomonee en weer terug naar Rocky Mountain House .
Bij het avondeten een verassing : Boerenkool met worst , ook midden in de zomer is dit lekker .

Zondag 12-7-2015

Vandaag een dag met Michelle en Simon op stap .
Michelle komt ons halen en we rijden naar hun net nieuwe huis .
Nog geen meubels maar het voelt al wel als een thuis.
Na een paar bakken koffie en wat gebabbel gaan we een stukje lopen , er zou een waterval in de buurt zijn .
Daar aangekomen is er van de waterval niet veel over , maar Michelle heeft wel een plaats gevonden waar ze haar klei voor het pottenbakken vandaan gaat halen .
Met nog een groot gedeelte van de dag over gaan we wandelen naar Twin Lake , vlak in de buurt .
Weer in de natuur en wat is het hier geweldig.
Na een stevige wandeling even zitten aan het meer .
Als er donkere wolken verschijnen is het tijd om te gaan .
Thuis aangekomen is het overgewaaid , en is het tijd voor het eten .
Nog even foto's kijken en een biertje drinken en ook deze dag is weer voorbij.