Hier zijn we weer 2 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer 2 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer 2

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond & Gerdien

23 Juli 2015 | Canada, Kelowna

maandag 20 juli 2015
23:19

Maandag 13-7-2015

Ontbijten en dan het vertrek naar Kelowna.
Eigenlijk 1 dag rijden maar er is zoveel te zien dat we er 2 dagen over gaan doen .
2 uur rijden vanaf Rocky Mountain House rijden we dan echt de Rockies in .
Waanzinnig en we maken een paar stops .
We rijden richting Jasper en Athabasca Glaciers is ons doel .
Eenmaal daar kopen we een combi-ticket , het 2e deel is voor de Skywalk .
Een Glazen brug een meter of 80 boven een ravijn , en ook Gerdien met haar hoogtevrees gaat erop .
Daarna de Glacier zelf , raar hoor , op ijs staan als de mussen dood van het dak vallen .
Nog even doorrijden naar Athbasca Falls .en dat in 1 dag
Dan terug want voor we in Golden zijn waar we slapen moeten we nog even langs Lake Louise .
En ook dit is wederom echt de moeite waard
Eenmaal in Golden een hapje eten voor de keuken dichtgaat .

Dinsdag 14-7 2015

Op tijd eruit , even douchen , ontbijten en onderweg naar Kelowna waar Paul en Melody ons verwachten .
Weer een mooie rit en mooi op tijd komen we aan in Kelowna , even zoeken maar al vrij snel zijn we op plaats van bestemming waar we heel hartelijk worden ontvangen .
Geen Huskies meer maar 2 Boston terriers . Leuke doerakken .
Na praten en avondeten nog even een wandeling en dan is het tijd om te gaan slapen .

Woensdag 15-7-2015

Wakker worden , ontbijten en dan naar de markt om verse lunch te halen .
Kano's ,hengels , broodjes en drinken mee . En onderweg .
Langs vennetjes , meertjes ( met herten) en dan toch een echte Moose .
Na een mooie rit komen we uit bij een meer , adembenemend .
Dan toch in de kano , een stukje varen , das nog niet makkelijk .
Nog even vissen met de vliegenhengel .
Na een lange maar gezellige dag gaan we voldaan weer naar huis.

Donderdag 16 -7-2015

Even rustig een rondje Kelowna .
Even naar Arnie & Denise in de bakkerij , dan even door naar Peachland waar Frank & Laurie een garage hebben .
Eenmaal thuis even eten en daarna voor een wandeling de bergen in .
Een wandeling die voor iedereen spiritueel uitpakt . Echt geweldig .

Vrijdag 17-7-2015

Vandaag lekker uitslapen en rustig wat winkelen.
Daarna uit eten en hier krijgt Paul een helm met elandgewei op alvast voor zijn verjaardag bij het toetje.
Haha Gefeliciteerd Paul .

Zaterdag 18-7-2015

Een kalme dag met een Babyshower op het program bij Arnie voor de dochte van Leah
Even pokeren in de kelder en dan met Paul mee om wat hooi te halen .
's avonds na het eten lekker een potje Catan met Paul , Melody , Nikky , Peter , Peter , Gerdien en ikzelf .
Supergezellig .

Zondag 19-7-2015
Een dag waar we naar uitkijken .
Een eind rijden , even stoppen bij een creek om de hondjes te laten zwemmen want het is erg warm .
Nog een stukje rijden en dan na een forse wandeling in de hitte komen we aan bij een beek met een gedeelte waar we kunnen zwemmen . Wat is dat geweldig , niets anders dan natuur om je heen .
En wat vliegt de tijd op zo'n moment .
Donkere wolken dienen zich aan en het is tijd om te vertrekken .
Na een mooi rit komen we in het donker van een thunderstorm weer thuis .
Nog even genieten van het onweer en moe en voldaan gaan we naar bed .

Maandag 20-7-2015

Onze laatste dag in Kelowna en dus tijd om de zaken te gaan regelen
Een huurauto , hotel op Vancouver Island , de was doen , koffers pakken .
Vanavond uit eten voor Paul zijn verjaardag , vandaag is hij toch echt jarig .
Morgen de reis naar Vancouver via Hells Gate .

• 23 Juli 2015 - 08:30

Angelique:

Wat is het toch leuk jullie verslagen te lezen. Heel fijne vakantie verder! Ik hoef niet te zeggen geniet-ze, want dat doen jullie wel als ik dit alles zo lees. Een reis vol familie, prachtige landschappen en uitdagingen en nog veel meer. Jullie zullen best wel een tijdje nodig gaan hebben om dit allemaal te verwerken ;)