weer onderweg - Reisverslag uit Parksville, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu weer onderweg - Reisverslag uit Parksville, Canada van Raymond & Gerdien Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

weer onderweg

Door: Raymond en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Raymond & Gerdien

26 Juli 2015 | Canada, Parksville

Dinsdag 21-7-2015

Samen met Melody en haar oppas kindje een auto huren daar vandaan zijn we naar Hells Gate gereden, daar stroomt het water zo hard dat de zalm er niet tegen op kan zwemmen voor het paaringstijd. Daar hebben ze hier wat op gevonden een waren trappen stelsel voor de zalm om zo de sterke stroom te omzeilen. Ze hebben hier ook een hele mooie brug met een raster waar je overheen loopt en met wat wind voel je ook dat de brug een beetje heen en weer gaat. Gerdien met haar hoogte vrees is er toch over heen gelopen en was bij dat ze na dat we terug gelopen waren er niet nog een keer over heen hoefde. Toen we hier smiddags gegeten hadden zijn we verder gereden naar Vancouver. Op naar ome Frans en tante Ineke.
Dit was nog even zoeken Gerdien heeft 2x de weg gevraagd maar we zijn er gekomen. En weer een warm welkom van ome Frans en tante Ineke.

Woensdag 22-7-2015

Lekker ontbeten bij ome Frans en tante Ineke.
Daarna op weg naar de ferry die ons naar Vancouver Island gaat brengen.
Toen we net op het deck stonden werd er omgeroepen dat er orcas waren gespot. Helaas te ver weg om er een foto van te maken.
Na ander half uur over het water tussen verschillende eilandjes door te hebben gevaren kwamen we bij Swartz Bay aan.
Hier vandaan zijn we naar de Butchart Gardens gereden. Het is inderdaad een mooie tuin we hebben veel bezige bijtjes gefotograveerd hommeltjes en libellen, lelies en nog een paar mooie bloemen.
Hierna zijn we verder gereden naar Parksville Hier hadden we ons verblijf in het Travelloge voor 2 nachten. Morgen naar Gerdien haar woud Cathedral grove genaamd en daarna als we er tijd voor hebben door naar plaatsje Tofino. We hebben nog even een fijne wandeling gemaakt aan het strand in Parksville voor we gingen slapen.

Donderdag 23-7-2015

Eindelijk is het dan zo ver vanochtend wakker geworden en ontbeten.
Om naar Cathedral Grove te rijden waar hele oude ceaders staan.
Wat was het daar mooi zeg. Wat een mooie zuivere, pure, warme overweldigende Energie kwam er uit dat stukje bos zo mooi dat Gerdien eigenlijk niet verder wilde.
Na een uur wandelen toch maar op naar Tofino dit is een klein surfplaatsje heel lief en klein.
We waren hier snel uitgekeken maar was zeker wel de moeite waard om even geweest te zijn.
We hadden nog genoeg tijd over om nog een keer Cathedral Grove te bezichtigen. weer een uur later gingen we terug naar Parksville voor avond eten en een goede nachtrust want morgen gaan we al weer terug naar Vancouver.